googlef069316e1007888f.html بالفيديو راي عبد الناصر في الاخوان المسلمين | جورنالجي

تعديل

Featured Video

jornaljy.blogspot.com/p/privacy-policy.html">Privacy Policy

الأربعاء، 5 يونيو 2013

بالفيديو راي عبد الناصر في الاخوان المسلمين



من أبرز مقاطع الفيديو أيضاً الأكثر تداولاً  مقطع فيديو بعنوان ''رأي جمال عبدالناصر في الإخوان'' الذي يقول فيه: ''يطلع واحد مربي دقنه ويقولك الاشتراكية كفر، ومن يقول أن الاشتراكية ضد الدين هو الذي يأخذ ثورة البلد كلها لنفسه، فطبعاً عايز أطبق الاشتراكية هايجيب فلوس ويوزعها على الناس، طيب هو عبيط، هايجيب فلوس يوزعها على الناس، طيب هو بيعتبر انه من عيلة مميزة عيلة الأسياد وبقية الناس عبيد، هل ده هو الاسلام''.
وأضاف عبد الناصر متسائلا: ''هل الإسلام يقول أن هناك عائلة تسود والشعب كله عبيد هل الإسلام يقول إن تطلع عيلة في بلد وتحكم حكم إقطاعي وتسف كل الفلوس، وتروح للعيلة، الحقيقة أبو دقن ده لما بيطلع يتكلم هذا الكلام هو عايز يستغفل الناس وعايز يضحك على الناس وعايز الناس يقولوا آه أنت أمير المؤمنين ونسلملك بأنك ترب دقنك وتسف فلوسنا لأن الإسلام بيقول كده..''.
وتابع عبد الناصر ''الدين هو المساواة والدين مش بيقول ناخد أموال المسلمين لواحد وعيلة وعدد من المنتفعين، من يريد تطبيق الدين لا يقسم الشعب لعيلة وشعب,, عيلة من الأسياد وشعب من العبيد ده الكفر.. ده كفر الرجعية التي تحاول استغلال الدين علشان تستغل أموال الناس وتأكل أموالهم بالسحت''.

شاهد الفيديو


0 التعليقات:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More